Seminarium z udziałem pracodawców

17 października 2014 r. odbyło się seminarium z udziałem praktyków dotyczące oferty nowych specjalności.

W czasie seminarium dr hab. Jarosław Gołębiewski, krótko przedstawił zmiany w ofercie dydaktycznej WNE wynikające z realizacji Projektu, następnie dr hab. Ludwik Wicki zaprezentował najważniejsze założenia Projektu i program trzech nowych specjalności. Przedstawione rozwiązania są dostosowaną do polskich przepisów i warunków kształcenia adaptacją rozwiązań z Uniwersytetu w Bonn i Uniwersytetu w Wiedniu.
Później głos zabrali przedstawiciele przedsiębiorstw: pani Paulina Polakiewicz z firmy EKOCYKL ORGANIZACJA ODZYSKU OPAKOWAŃ S.A. i pan Andrzej Wierzbicki z firmy SCHENKER sp. z o.o. Przedstawili oni opinię o programach nowych specjalności w zakresie przydatności planowanych kompetencji absolwentów na rynku pracy. Szczególnie podkreślone zostało zapotrzebowanie na absolwentów rozumiejących zagadnienia gospodarowania zasobami odnawialnymi i funkcjonowanie oraz rozwój biogospodarki. Za zasadne uznano także wprowadzenie do programów kształcenia specjalności "Łańcuchy dostaw", gdyż następuje obecnie dynamiczny wzrost liczby powiązań w ramach łańcuchów dostaw. Specjalność "Zarządzanie jakością" i jej program został oceniony jako potrzebny, lecz obserwuje się pewne zahamowanie wzrostu dynamiki zapotrzebowania na specjalistów z tego zakresu, gdyż obszar ten stał się standardem w większości przedsiębiorstw. Wskazano także kilka dodatkowych tematów, które powinny być dołączone do programu specjalności w trakcie ich dalszego rozwoju.

Po przedstawieniu opinii rozpoczęła się dyskusja. Studenci byli zainteresowani tym, jakie kompetencje absolwentów w obszarze prezentowanych specjalności są najważniejsze, jakie umiejętności są możliwe do uzyskania tylko w trakcie pracy zawodowej itp. W trakcie dyskusji podkreślono, że umiejętności zdobywane w ramach formalnego kształcenia oraz te zawodowe muszą być uzupełniane kompetencjami miękkimi oraz wiedzą z takich obszarów, jak sztuka komunikacji, etyka w biznesie, wystąpienia publiczne, umiejętność współpracy w zespołach.